COSSÍ LO DRAC DEMINGUÈT LA FONT DE BELFORT.
Revirada Dels Contes e legendas del Carcin per Claudi Vertut.
Un còp era li aviò una font pla abondosa que gisclava al pè dels travèrs de Belfort. Los abitants d’aquel vilatge eran pla piós e venion regularament en procession en d’aquela font. Aquò desgradava pla al Drac. Tanben una nuech botèt en plaça lo estratagèma siguiente partièt en primièr del costat de Portalier endon li avia una boria amb pla de motons. Ne tondèt una dotzena e raportèt las toisons a la font. Pei enguèt enlà de Montdomerc, al molin de Domergue e aqui demontet la mola la pus grossa.
Susant e bufant la portèt sus son esquina. Enfonçet las toisons de lana din la conca, juste a l’endrèt endon un larg orifici menava l’aiga de las profondors del ròc. Pei botèt la lordà mòla per dessus. E alèrò la sortida d’aiga sans estre totalament empachada foguèt grandament ralentida per la lana que la mòla mentenia en plaça.
COMMENT LE DRAC DIMINUA LA SOURCE DE BELFORT
Il y avait jadis une source très abondante qui jaillissait au pied des coteaux de Belfort. Les habitants de ce village étaient très pieux et ils venaient régulièrement en procession à cette source. Cela déplaisait fort au Drac. Aussi une nuit mit-il en place le stratagème suivant II partit d’abord du côté de Pourtalier où il y avait une ferme avec beaucoup de moutons. Il en tondit une douzaine et ramena les toisons à la source. Puis il alla, au-delà de Montdoumerc, au moulin de Doumengue, et là il démonta la plus grosse meule. Suant et soufflant il la ramena sur son dos.
Il enfonça les toisons de laine dans le fond de la vasque, juste à l’endroit où un large orifice amenait l’eau depuis les profondeurs du rocher. Puis il mit la lourde meule par-dessus.
Et alors la sortie d’eau, sans être totalement empêchée, fut grandement ralentie par la laine que la meule maintenait en place.